torsdag 29 december 2011

Mikel inför OS 2012. Nytt om Cahill, Alex, Modric, Hulk och Romeu


Då var det dags för John Mikel Obi att dela med sig sina tankar inför OS 2012. Precis som de andra spelarna ser även Mikel fram emot OS och tycker att det är fantastisk tävling och han skulle gärna vilja delta i OS.

"OS är ett fantastiskt tillfälle och evenemang. Som en fotbollspelare vill man vara med, man vill spela, det är en av de turneringar som alla vill vara med i. Jag har inte spelat i OS, men jag hoppas på att jag gör det nu, nu när jag är i London kan jag göra det, men jag är för gammal! Så jag måste vara en senior spelare, men jag skulle älskat att få spela, och jag ser framemot möjligheten."- sa Mikel.

Vad ska du hålla utsikt efter under OS 2012?


- 100 meter, jag skulle gärna vilja se Usain Bolt vinna, men jag tror att det finns en annan kille! Det finns en annan jamaicansk kille som är väldigt, väldigt snabb så jag kommer att hålla utsikt efter honom. Jag ska också titta på tennis eftersom jag är ett stort fan av Roger Federer.




Vem är din absoluta favorit friidrottare?


- Wow, jag måste nog nämna en äldre friidrottare som jag kommer ihåg. De amerikanska killarna från 100 meter, och jag har alltid älskat den ryska stavhopparen Yelena Isinbayeva, som är en världsmästare.




Mikels Nigeria brukar finnas med i flera olika stafetter när det är OS, och mittfältaren tror att det nigerianska fotbollslaget kommer att göra bra ifrån sig den här gången.

"Jag tror att fotbollslaget kommer göra bra ifrån sig, vi tar alltid det väldigt seriöst."

Har du sett den nya OS arenan än?

-Jag har inte sett den än, men jag har sett den på TV och jag tycker att det den ser bra ut, jag är säker på att atmosfären där kommer vara fantastisk.

OS 2012 kommer att äga rum i London, och Mikel tror att London kommer klara av det mycket väl, och han tror att människorna kommer ha det väldigt roligt runt om i huvudstaden.

Mikel, om du måste välja en sport i OS, vilken skulle du då välja?

-Tennis eller basket, jag tror att jag skulle göra bra ifrån mig!

...och om du måste välja tre?

- okej, tennis, basket och volleyboll för det är jag bra på!

Berätta nu vilka fyra spelare du skulle ha med i din Chelsea 4x100 meters lag?

- Daniel Sturridge så klart, Jose Bosingwa, Ramires och Nicolas Anelka innan.

Och slutligen, finns det någon sport du skulle vilja ha med men som inte finns med?

- Jag har ingen aning, jag tycker att alla bra sporter redan finns med.

                                                        ***


Efter en enighet mellan Bolton och Chelsea om en 7 miljoners överenskommelse pratas det förfullt mellan Gary Cahill och Chelsea. Villas-Boas planer är att låta Cahill få göra en väldigt snabb debut vilket också betyder att Chelsea troligen kommer att signera spelaren så snabbt som möjligt i januari.

Garys agent har diskuterat mer Ron Gourlay och man har kommit fram till att det troligen ska ske en läkarundersökning nu i helgen. Det finns dock fortfarande kvar detaljer som måste redas ut om kontraktens längd osv.

Bolton är glada för pengarna de ska få efter att Cahill lämnar laget, och Owen Coyle har redan börjat att planera om hur han ska förstärka truppen med hjälp av pengarna.


Alex som är transferlistad har avslöjat att han gärna skulle vilja återvända till Brasilien och fortsätta med hans karriär där borta. Så här säger försvararen:

"Jag skulle vilja signera för Santos."

"Det är väldigt lätt att spela med Ganso och Neymar och vi kan vinna många titlar"

"Jag vet att lönen inte kommer vara lika mycket som i Chelsea, men det är inte viktigt."


Den här gånger är det inte Harry Redknapp som har behövt förklara för median om att Luka Modric inte kommer lämna Tottenham i januari, utan nu säger Modric det själv. Mittfältaren är nästan helt säker på att han inte kommer lämna Spurs och att han troligen kommer att stanna kvar. Chelsea och Man United är två lag som har länkats till Luka.

"All snack är bara i pressen- jag vet ingenting om någon av dessa påstådda erbjudanden"- sa Modric till tidningen Sportske Novosti.

"Med tanke på omständigheten, speciellt eftersom jag inte vill gå igenom det jag gick igenom under sommarens transfer period, kan jag säga att det nästan är 100% säkert att jag kommer stanna kvar i Tottenham tills sommaren."

"Verkligheten är att jag kommer stanna kvar i Spurs tills juni och sedan får vi se."


Anfallaren Hulks agent säger att Hulk skulle älskat att ha Villas-Boas som tränare på Stamford Bridge. Hulk har tidigare varit länkad till Chelsea, och ska kunna vara en spelare som ersätter Drogba i framtiden, skriver Mirror Football.

Hulks agent Theodoro Fonseca sa så här till den portugisiska radio stationen TSF: "Hulk och Villas-Boas hade en fantastisk tid tillsammans i Porto."

"Om Hulk skulle få jobba med Villas-Boas i Chelsea, Porto eller något annat lag, så skulle han acceptera det från hans hjärta och själ. Inom fotboll är alltid möjligt."


Mirror Football menar att Oriol Romeu kan åka tillbaka till Barcelona snabbare än väntat. Efter bara fem månader sägs det nu att det finns intresse från Barcelona då de kan förlora deras mittfältare Seydou Keita som vill lämna Camp Nou. Man tror att Barca kan komma tillbaka för Romeu redan i Juni eller till och med nästa månad.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar