söndag 4 december 2011

Chelsea möter Portsmouth. Nytt om Anelka, Drogba, Modric, Vargas och Jojo


Chelsea ska möta Portsmouth i FA cupen, och detta är alltså tredje omgången. Det här mötet ska spelas på hemmaplan och är ett repris av finalen 2010 då Chelsea besegrade Portsmouth och vann FA cupen efter ett mål av Didier Drogba. Datumet för matchen inte är faställd än.

Så här ser det ut för de andra lagen:

Middlesbrough v Shrewsbury Town
Nottingham Forest v Leicester City
Manchester City v Manchester United
Dagenham and Redbridge or Walsall v Millwall
Crawley Town v Bristol City
Doncaster Rovers v Sutton United or Notts County
Bristol Rovers v Aston Villa
Tottenham Hotspur v Cheltenham Town
Sheffield Wednesday v West Ham United
Milton Keynes Dons v Queen's Park Rangers
Hull City v Ipswich Town
Coventry City v Southampton
Brighton and Hove Albion v Wrexham
Fulham v Charlton Athletic
Birmingham City v Wolverhampton Wanderers
Norwich City v Burnley
Arsenal v Leeds United
Derby County v Crystal Palace
Fleetwood Town or Yeovil Town v Blackpool
Swindon Town v Wigan Athletic
Barnsley v Swansea City
Chelmsford City or Macclesfield Town v Bolton Wanderers
Newcastle United v Blackburn Rovers
Everton v Tamworth
Sheffield United v Salisbury City or Grimsby Town
Liverpool v Southend United or Oldham Athletic
Gillingham v Stoke City
Chelsea v Portsmouth
Watford v Bradford City
Peterborough United v Sunderland
West Bromwich Albion v Cardiff City
Reading v Stevenage


                                                                              ***


Nicolas Anelka och Alex har alltså skickat in en transfers begäran till klubben, och Chelsea har accepterat deras begäran. Detta betyder att både Anelka och Alex får lämna Chelsea i januari. När det gäller fransmannen Anelka så ser det ut som att det är den kinesiska klubben Shanghai Shenh som är närmast just nu, skriver Mirror Football.

Anelka har bekräftat att han är redo för att gå vidare då han skrev så här i www.nicolas-anelka.net :

"Jag vet lite grann vart jag kommer att befinna mig den 2:a januari."

"Klubben som går igenom en svår tid har bestämt sig för att jobba med Chelseas framtida spelare, jag som är en bra professionell spelare har accepterat detta."


Didier Drogba som har länkats till ett par olika klubbar hävdar att han inte tänker på att lämna Chelsea nu i januari så som Anelka och Alex.

"Jag har alltid sagt att jag kommer hedra mitt kontrakt med Chelsea ända fram till slutet, och för tillfället är slutet år 2012."- sa Drogba till Canal +.

"Jag har det bra här, och mitt personliga fall är inte en viktig faktor för mig just nu."

"Det viktigaste är att försöka få Chelsea tillbaka till toppen i Premier League."
               

Mirror Football uppger att Chelsea planerar på att lägga ett nytt bud på Luka Modric nu i januari fastän tre bud redan har förkastats av Tottenham då de har menat att Modric inte är till salu. Blues vill inte ge upp, och nu skrivs det att Harry Redknapp kan se Frank Lampard som en ersättare om Modric lämnar Spurs, och då ska Lampard ingå i avtalet. Det sägs också att Villas-Boas ska vara beredd på att erbjuda Didier Drogba eller Nicolas Anelka för Luka Modric.

Det har nyligen meddelats att Tottenham vill erbjuda Modric ett nytt kontrakt, men Modric vill inte skriva på då det finns ett stort intresse från Chelsea.

När det gäller Drogba så har Harry Redknapp sagt så här:

"Drogba är en topp spelare, en fantastisk spelare, så vem vet?"

"Jag kan inte sitta här och säga att Tottenham inte skulle vara intresserade av honom."

"Vem som helst skulle vara intresserade av att välkomna Drogba i deras lag men vi har inte gjort några förfrågningar."


Om det blir så att Nicolas Anelka lämnar Chelsea vill Villas-Boas också hitta en ersättare, och Daily Mail skriver att Eduardo Vargas kan vara ett alternativ. Chelsea ska enligt den chilenska tidningen La Tercera vara ett nytt lag som visar intresse för 22-åringen.

Den chilenska anfallaren har inte bara länkats till Chelsea men också till Liverpool, Arsenal, Napoli och Valencia. Just nu spelar Vargas för Universidad de Chile.


Sky Sports rapporterar att Chelsea är intresserade av att signera Palermos mittfältare Josip Ilicic. Jojo som han också kallas för har enligt hans agent Amir Ruznic, blivit intresserad av Chelsea efter intresset från London laget. Inter och Juventus ska också ha visat intresse för den 23-åriga Jojo.

"Jag vet att Inter gillar Ilicic, precis som Juventus och Chelsea, men än så länge har ingen kommit med ett bud."-sa Ruznic till fcinter1908.it.

"Josip förlängde nyligen hans kontrakt med Palermo till 2016, men det finns en klausul i kontraktet. Jag kan dock inte säga hur mycket det är."- sa agenten.

Palermos president Zamparini har sagt att Jojo inte ska lämna nu i januari.

/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. - Fan. Jag kommer böla när Anelka lämnar.. Och jag kommer böla ännu mer när Drogba lämnar er 2012..

    SvaraRadera
  2. Alltid sorgligt när spelare lämnar, jag tror att jag kommer låsa in mig i ett rum för en vecka o bara gråta när Drogba lämnar oss!

    SvaraRadera