söndag 11 september 2011

Daniel Sturridge är nöjd efter hans fantastiska mål mot Sunderland. Lampard menar att Chelsea alltid har samma attityd i CL. Anelkas slutdestination, Al-Arabi?


Den 22-åriga Chelsea talangen Daniel Sturridge var tillbaka och spelade mot Sunderland efter hans långa avstängning som gjorde så att han inte kunde delta i de tidigare liga matcherna. Sturridge gjorde inga misstag, utan hade en fantastisk start den här säsongen efter hans första match mot Sunderland. Anfallaren imponerade inte bara genom hans spel men också efter 2-0 målet som han lyckades göra i matchen.

Daniel som missade Chelseas tre liga matcher fick alltså börja från Chelseas elva, där han placerades höger om Anelka medan fransmannen hade Mata på vänster sida.

"Konkurrensen om platserna är väldigt hårda i truppen, och tränaren visade stort förtroende för mig efter att han placerade in mig på uppställningen efter tre matchers avstängning, jag har bara tränat i några veckor, inklusive landslagsuppehållen."- sa Daniel Sturridge efter 2-1 vinsten mot Sunderland.

Sturridge tycker att 2-1 resultatet är ett oerhört bra resultat från en borta match mot Sunderland där Sunderland fansen alltid ser till att sjunga mycket högt i den stora arenan. Men detta betyder inte att Chelsea fansen satt tysta som små myror, utan Daniel märkte hur de blåa fansen såg till att heja på det kungsblåa laget och anfallaren tycker att fansen var fantastiska. Efter en fantastisk vinst med fantastiska fans tycker Sturridge att laget måste fortsätta att bjuda på flera fantastiska resultat och sätta press på Manchester klubbarna.

Daniel Sturridge passade på att hylla debutanten Raul Meireles efter matchen, och menade att mittfältaren gjorde ett bra jobb och hjälpte till laget väldigt bra. Det var just debutanten som såg till att bjuda den fina assisten till Sturridge när 22-åringen sedan gjorde Chelseas andra mål.

"Det var en fantastisk boll från Meireles. En stor vision från honom, och jag passerade centrala mittfältet, och såg att målvakten sprang ut, så jag satsade på en liten klack, det enda sättet jag skulle kunna göra mål var på det sättet, och det lönade sig. Jag har gjort det på träningarna några gånger, men på matcherna är det helt annorlunda än träningarna, så det är speciellt för mig om händer under matcherna."- sa Daniel Sturridge som klackade in andra målet.

sedan fortsatte anfallaren: "Jag hoppades på att Brown inte skulle få tag på bollen innan den passerat linjen, och jag tänkte, Åh Gud han har fått tag på den, så det var en stor stund när den gick in i mål eftersom jag trodde att Brown skulle klara det, så jag är jätte glad."


På plats fanns alla Chelsea fansen som jublade efter Daniels underbara mål, och bland dessa fans fanns även Sturridges nära och kära:

"Min bror, min farbror, min kusin och hans fru åkte till matchen, och att åka hela vägen dit och se målet är en fantastisk stund. Jag hade också stor support från Chelsea fansen."

                                                            ***


Nu på tisdag är det dags för den efterlängtade Champions League! Chelsea möter Bayer Leverkusen på hemmaplan vilket betyder att vi återigen kommer få se den före detta Chelsea mittfältaren Michael Ballack på Stamford Bridge igen. Visst är det trevligt att få se Ballack på SW6 igen, men applåderna till Ballack kommer inte vara det viktigaste, utan det viktigaste är att Chelsea lyckas skrapa hem tre mycket värdefulla poäng.

Nu börjar allvaret igen, och nu har Chelsea chansen att vinna Champions League igen. Spelarna i Chelsea är redo och kommer ge allt för att försöka vinna den efterlängtade titeln som Blues har försökt vinna i många år. Nu gäller det!

"Vi har varit så nära, det är så frustrerande."- sa mittfältaren Frank Lampard som menar att ett lag med så mycket framgång alltid kommer längta efter att vinna den största titeln, Champions League titeln.

"Det har nästan varit samma spelare och samma grupp, och varje år går vi in med samma attityd."-förklarade Lampard, och sedan fortsatte han: "  Det bästa laget i EM brukar alltid inte vinna EM, men i en stor klubb som Chelsea är det en sak som fattas i prisskåpet, och det är Champions League."

Trycket för att vinna CL titeln stiger alltid mer och mer, och mittfältaren berättar att detta började när Abramovic tog över klubben, och anledning till varför trycket alltid blir stiger för varje år är ju för att Chelsea har varit så nära flera gånger.

"Det verkar som att det blir tuffare varje år på grund av kvaliteten, speciellt i Spanien och Barcelona, detta betyder att ribban har höjts."- säger vice-kaptenen som tycker att Barcelona är modellen, men att Chelsea inte är långt ifrån det.

"Vi har visat att vi har förmågan om det gäller att spela mot Barcelona."

                                                         ***


Det sägs att Al-Arabi är beredda på att erbjuda Nicolas Anelka £8,4 miljoner per år, så att han avslutar hans karriär i mellanöstern. Doha baserade Al-Arabi är desperata över att få kunna signera 32-åringen, och ska alltså ha erbjudit ett lön som är dubbelt så mycket mer än vad fransmannen tjänar i Chelsea.

Anelka har ett år kvar på hans kontrakt med Chelsea efter att ha förlängt förra sommaren.


/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar