tisdag 16 augusti 2011

Torres är glad efter matchen mot Stoke. Chelseas reserv vinner med 3-2. Mikel hoppas på att hitta sin försvunna pappa. Nytt om Anelka.


Fernando Torres är det omtalade namnet efter Stoke matchen. Anfallaren lyckades ge ett leende hos alla Chelsea fans, ett leende som vi inte fick förra säsongen, men som vi gärna ville få. Spanjorens fantastiska insats i matchen mot Stoke ledde till flera chanser för att göra mål, men bollen ville aldrig in i målet. Nu får vi hålla tummarna och hoppas på att vår nummer nio får göra hans första mål för säsongen 2011/12 så snart som möjligt.

"Jag känner mig väldigt fräsch med tempo och skärpa. Så jag är nöjd med det, men jag är inte nöjd med 0-0 resultatet eftersom att en anfallare alltid vill göra mål. Det är vårt jobb så jag vill göra mål i varje match, men det är inte möjligt." - sa spanjoren Torres efter matchen på Britannia Stadium. 

Anfallaren blev mycket besviken över det oavgjorda resultatet eftersom att Chelsea hade en massa chanser, och dessutom tycker han att Chelsea hade två klara straffsituationer som domaren inte dömde rätt. Men samtidigt tycker Torres att man inte bara kan skylla på att Chelsea inte fick straff, utan han tycker att 90 minuter är tillräckligt för att kunna göra mål utan straff också.

"Jag tycker att vi förtjänade att vinna. Vi har missat två poäng men detta var bara första matchen. Att ta 1 poäng är inte ett bra resultat men Stoke har en väldigt svår arena, och de är också ett väldigt bra lag."- förklarade Torres.

Torres passade på att påminna oss om att han bara är 27 år gammal, och att han inte har glömt bort om hur man gör mål. Den förra säsongen vill Torres gärna glömma bort och istället blicka framåt och hoppas på en fantastisk säsong i år. Fernando är säker på att allt kommer gå mycket bättre för honom och Chelsea denna säsong.

"Nu har han lärt känna spelarna, och vet hur vi spelar."-säger Petr Cech. "Han spelade mycket bra mot Stoke och förtjänade ett mål."
                                                           
                                                        ***


( 0:40 kan du se de tre målen.)

Chelseas reservlag har vunnit deras match mot Sunderland med 3-2. Målen gjordes av Adam Phillips, Patrick  van Aanholt och ett sent mål från Milan Lalkovic. Laget bestod av många spelare från förra säsongen men också av målvakten Rhys Taylor som var utlånad förra säsongen.

"Rörelserna för målen var jätte bra. Vi gör en hel del teknisk arbete och vi försöker alltid att få grabbarna flytta på bollen som de i A-laget, och se saker på planen, men samtidigt också vara väldigt uppfinningsrika. De måste komma ihåg att det inte bara handlar om att spela den typen av fotboll, utan de måste också vara oslagbara."- sa Drummy efter matchen, som just nu tränar reserv laget.

Drummy är nöjd med de målen som Chelsea gjorde, men det enda han inte är helt nöjd med är att de släppte in två mål.

"Jag är jätte nöjd med en vinst. Jag tror att de fortfarande håller på att komma tillbaka i deras form, och vi lät Sunderland få spela lite för mycket."- sa Drummy.

Chelsea (4-3-3): Rhys Taylor; Todd Kane, Tomas Kalas, Carl Magnay, Patrick van Aanholt (c); Jacob Mellis (Rohan Ince 90+2), Conor Clifford, Kaby (George Saville 81); Billy Clifford (Marko Mitrovic 72), Adam Phillips, Milan Lalkovic.

                                                           ***


Tråkiga nyheter, Mikels pappa har kidnappats i Nigeria och kan inte hittas, och ännu än har familjen eller Mikel inte fått höra något av hans pappa.

"Snälla låt honom gå. Han är bara en gammal man, han har inte gjort något. Jag vet inte varför han har tagits."- sa Mikel i Sky Sports.

Utan några som helst informationer om pappan vill Mikel nu att folk i Nigeria hjälper honom och ger honom den informationen de har för att han ska kunna hitta sin försvunna pappa.

"Den som har tagit min pappa eller vet var min pappa är, snälla kontakta mig och förhoppningsvis ska han få komma tillbaka igen."

Mikels pappa har nu varit spårlöst försvunnen sedan fredags, och Mikels familj ville inte berätta detta för honom, utan ville vänta tills mittfältaren hade spelat klart hans match mot Stoke. Det var sedan Villas-Boas som fick meddela Mikel om detta i hans kontor efter träningen i lördags. De enda som visste om detta under Stoke matcher var alltså Mikel, Villas-Boas, Mikels agent och Kalou.

"Jag var chockad. Villas-Boas frågade mig om vad jag ville göra, men jag ville fortfarande spela mot Stoke. Jag sa till honom att jag behövde några timmar för att kunna prata med min familj och agent."- berättar Mikel.

"Jag sa till honom att jag ville spela eftersom att jag inte ville svika mitt lag eller min familj. Jag tänkte att om jag inte skulle spela så skulle min mamma bli väldigt ledsen. Jag pratade med min mamma innan matchen, och hon sa till mig att gå på planen och vara stark."- förklarar 24-åringen.

Mikel som bor i norra delen av Nigeria förklarar att det är väldigt tryggt där uppe, och att hans pappa kommer vara en av de första som kidnappas så här. Mikel och hans familj har bott där en lång tid, och han tror att de som har kidnappat honom definitivt vet vem Mikels pappa är och att Mikel är sonen.

Jag hoppas på att allt ska gå bra, In sha Allah!

                                                       ***


Football Mirror uppger att Nicolas Anelka vill lämna Chelsea medan självaste klubben säger att Anelka inte vill lämna Chelsea. Anelka som har ett år kvar på kontraktet sägs ha fått nog efter att Torres har varit den spelaren som har fått spela mest.

/ Rukksar

7 kommentarer:

  1. när spelar chelsea udineese?

    SvaraRadera
  2. Menar du Arsenal-Udinese?
    Den matchen spelas 20:45

    SvaraRadera
  3. - Jag såg precis Chelsea- Udinese! Riktigt bra match och Bosingwa nätade in ett mål :)! Haha förlåt men jag var tvungen.. Hahaha kram!

    SvaraRadera
  4. Hahah Hoda, klockrent att du säger att vår älskling Bosingwa gjorde mål ;) Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. - Hahaha du vet ju att jag älskar Bosingwa ;)! Hallå?! Min lilla älskling ju! Haha kram!

    SvaraRadera
  6. - P.S Ni får fan inte sälja Alex! Kommer bli så jävla sur om han drar till Tjuventus!

    SvaraRadera
  7. Vår lilla älskling! såå söt :D

    Hoda, att sälja en sådan bra back som Alex är inte ett smart val.. :/

    Kram vännen!

    SvaraRadera