fredag 5 augusti 2011

R.I.P Stan Willemse. Nytt om Lukaku och Bertrand. Cole är trött på brittisk media och vill koncentrera sig på fotboll.


Rip Stan Willemse 1924-2011. Stan Willemse är en av de spelarna som var med och vann första liga titeln år 1955. Den före detta Chelsea vänster backen blev 86 år gammal, och han är den tredje före detta Chelsea spelaren som lämnar denna värld under år 2011 med Les Stubs och Eric Parsons.

Willemse skrev på ett kontrakt med Chelsea år 1949, och kostade 6,500 pund. Stan hann spela 221 matcher med Chelsea inklusive 36 matcher av de 42 liga matcherna när Blues vann ligan år 1955.

                                                           ***


Mirror Football rapporterar nytt om Lukaku. Nu sägs det att 18-åringen är övertygad om att han kan bli en regelbunden spelare i Chelsea, om han hamnar på Stamford Bridge tillslut. Chelsea har visat intresse för Lukaku i över två år nu, och deras senaste bud förkastades av Anderlecht efter att Blues erbjöd 18 miljoner pund förra månaden.

Lukaku har under senaste tid blivit mer svår fångad då flera andra storklubbar i Europa har visat intresse för honom, men ändå har 18-åringen regelbundet visat intresse för Chelsea, fastän han kommer möta hård konkurrens där. Chelsea har redan stjärnorna Drogba och Torres, men dessa spelare verkar Lukaku inte se som några större konkurrenter.

"Även fast jag är omringad av spelare som är starkare än spelarna här i Anderlecht, har jag ändå förmågan för att anpassa mig snabbt och höja min nivå."- har 18-åringen sagt.

"Fastän en klubb har tre anfallare för en position kan spelarna alltid få spela, eftersom en klubb kan spela 70 matcher varje år."- la Lukaku till, sedan fortsatte han: "De kanske säljer spelare, så de behöver mig. Jag kommer att vänta."

Olika rapporter i Belgien menar att Anderlechts president Herman van Holsbeeck var i London igår och hade ett möte med Chelsea för Lukakus framtid.


Sky Sports tror att QPR gärna vill låna Chelseas vänster back Ryan Bertrand inför den kommande säsongen. För nykomlingarna har pengar varit en bristvara, så QPR:s tränare Neil Warnock, har varit tvungen att undersöka alla möjligheter, även låndemarknaden.


"Döm mig om hur jag spelar fotboll, eller döm mig när du har träffat mig."-sa Ashley Cole som oftast brukar hamna på olika brittiska tidningar för olika händelser, vilket han är trött på.

Cole tog upp händelsen då han av misstag råkade skada en 21-årig student med ett luftgevär på Cobham:

"Du skulle inte skratta eftersom det var en dum sak att göra. Hela situationen var galen. Det var en olycka men om jag skulle ta itu med varenda sak i tidningarna skulle jag ha blivit galen."

sedan fortsatte han: "Jag blir galen när jag hör olika saker. Jag är bara här för att spela fotboll, det är allt jag vill."

Cole förklarar att han har lärt sig av sina misstag, och lovar att ändra på människors uppfattningar om honom. Cole förklarar att alla gör misstag, även han, men i slutet av dagen är det ändå bara fotboll som gäller hos vänster backen. Just nu är det bara fotbollen som gäller hos Ashley, och Champions League är ett område som Cole oftast tänker på.

"När spelarna inte har vunnit den, vill de vinna den." - förklarade 30-åringen.

"Många spelare i Chelsea har inte vunnit titeln, så hungern finns fortfarande där." - la han till.

"Många spelare har vunnit Premier League tre gånger, så om de avslutar deras karriär utan att ha vunnit Champions League, kommer de att dö."- förklarar vänster backen tillslut.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar