lördag 23 juli 2011

Bangkok välkomnar Chelsea. Villas-Boas pratar om transfermarknaden. Drogba vill stanna kvar i Chelsea. Nytt om Courtois, Romeu, Gordon och Modric.


Bangkok it is! Nu har Chelsea lämnat Kuala Lumpur och befinner sig i Bankok efter två timmars flyg. Det lär inte bli några exotiska promenader vid stranden, utan jobbet ska rulla fram i full fart då en match väntar den 24:e juli.

Efter att laget hade tagit sig till Thailand var det dags att visa respekt till kungen med Thailands kapten, då han tog med sig Didier Drogba, André Villas-Boas och Ron Gourlay som representerade Chelsea. Det hela förvandlades till en liten fest då alla kunde hälsa på varandra, och det hela handlade om att visa respekt till varandra.

De tre Chelsea medlemmarna besökte Siriraj Hospital där den 82-åriga kungen har legat i två år. Samtidigt som Chelsea medlemmarna vandrade genom en stig från deras hotell vid floden till sjukhuset, fick de även flera hälsningar av en massa Chelsea fans. Bland alla skrikande och glada fans fick Drogba, Villas-Boas och Gourlay buga sig framför prins Mahidols staty och offra lite blommor innan de gick in i sjukhuset.


"Det är otroligt! Jag har aldrig sett Asien förrut, och i Malaysia var det riktigt trevligt, våra fans därborta var också fantastiska, men här är det en annan saga."-sa Drogba som inte följde med till Asien förra gången Chelsea flög dit.

"Det känns som att jag är i Elfenbenskusten på grund av passionen, och kärleken som folket visar här, vi har verkligen tur. Detta gör så att man inser vilken tur man har som spelar för Chelsea."-fortsatte Drogba.


"Detta är nytt för mig, och jag är väldigt överraskad, och det är verkligen svårt att hitta ord för att kunna beskriva detta. Jag är verkligen glad över att vara här. Detta är en fantastisk upplevelse för mig, och jag är redan säker på att jag kommer komma hit under min semester." - säger den oerhört glada Drogba.

Drogba berättar även att han ser framemot matchen och är ganska säker på att arenan kommer vara lika full som den var i Malaysia.

"Att ha alla dessa Chelsea fans gör så att man blir väldigt känslosam."-säger Drogba, som även fick dra upp en av de två fansen som hoppade in i en stor fontän bara för att få kunna se Drogba bland den stora thailändska folkmassan.

                                                            ***


André Villas-Boas har sett till att meddela senaste nytt när det gäller transfermarknaden som är i full gång just nu. Bossen förklarar att även om fansen är väldigt ivriga och vill se nya ansikten i laget så har Chelsea satt ett stopp för det just nu.

"Daniel Sturridge, Ryan Bertrand och Patrick van Aanholt är tillbaka, och detta har ett värde hos oss, och detta måste även ha ett värde hos Chelsea supportrarna. Vi fattar inte beslut på ett lätt sätt."-förklarar André i Chelseas officiella hemsida.

"Vi går till marknaden när vi har tänkt till ordentligt och inte på ett kaotiskt sätt och gör misstag."-fortsätter bossen.

När det gäller Romelu Lukaku, så har bossen sagt så här:

"Lukaku är en spelare jag känner, och han hade en underbar säsong i Belgien, men jag kan inte kommentera spekulationerna."

sedan fortsatte AVB: "Vi har tillgång till flera spelare som kan spela längst fram i olika positioner, Anelka, Kalou, Sturridge, Drogba, Torres, och detta är verkligheten i vår trupp just nu."


                                                         ***


Mirror Football skriver att Didier Drogba inte vill lämna Chelsea, utan att han vill avsluta sin karriär som en Chelsea spelare. Den 33-årige Drogba har nyligen, enligt Mirror Football, sagt att han är i förhandlingar om att utvidga sin nuvarande 120 000 punds vecko kontrakt med Chelsea.

"Jag vill avsluta min karriär i Chelsea."-säger Drogba, samtidigt som han förklarar att han vill förlänga hans kontrakt: "Absolut, varför inte? Vi har redan börjat prata, och det är väldigt spännande. Alla vet vad jag känner för Chelsea och vad jag vill."

Drogba som är 33 år gammal nu , är den äldsta Chelsea spelaren just nu, men han förklarar att detta inte är något han oroar sig över. Ivorianen tycker att han förtjänar att spela, och kommer att spela.

Drogba som sedan januari har fått en konkurrent bredvid sig från Liverpool (Torres), förklarar att det är bra att ha en konkurrent vid sin sida:

"Det är inget nytt, och det är bra att ha lite konkurrens i laget. Detta gör så att laget går framåt och får det bästa från oss."

Drogba förklarar att det viktigaste just nu är att vinna matcher. Att Drogba får en konkurrent eller att Villas-Boas ändrar om startelvan till en 4-4-2 uppställning spelar ingen roll, utan det enda som gäller är vinst. Drogba förklarar att målet är att vinna de titlar som laget inte gjorde förra säsongen.

"Detta är min åttonde säsong, och det betyder mycket för en anfallare som får stanna i Chelsea." - sa Drogba glatt.

Just nu fattas det forfarande en stor titel i Drogbas CV, och det är så klart Champions League titeln, och så här svarade Drogba när Football Mirror frågade om Chelsea vinner titeln i år:

"Bara Gud kan bestämma detta."


Mirror Football uppger även att Drogba är glad över att Chelsea siktet Lukaku har jämförts med honom. Lukaku kallas alltså för den nya Drogba, då man tycker att hans spelstil påminner om Drogbas, och att de även liknar varandra!

"Lukaku är väldigt duktigt. Jag är verkligen stolt över att folk jämför olika anfallare med mig. Att vara referensen för andra anfallare är verkligen roligt"-sa Didier Drogba i Football Mirror.

"Jag kommer inte spela fotbolls tills jag är 80 år gammal, så jag vet att det kommer komma nya unga spelare som kommer ta min plats. Det var så jag kom till Chelsea. Jag var ung och tog någon annans plats. Detta är fotboll och detta är livet."- förklarade Drogba.


Atletico Madrid och Chelsea har kommit överens om ett avtal då Blues har bestämt sig för att låna ut Courtois till det spanska laget. Målet är att försöka utveckla honom ännu mer i Spanien.


Brittiska uppgifter menar att Barcelonas Oriol Romeo troligen kommer bli en Chelsea spelare inom kort. Nu skriver olika källor från Spaninen att Chelsea erbjuder 4.4 miljoner pund för mittfältaren. Romeu som fyllde 20 i september, kom till Barcelona från Espanyol 2004 och växte upp i La Masia. Spanska källor medger att pengarna som tjänas in i Barca genom Romeo kommer användas till att köpa Cesc Fabregas från Arsenal.


Den unga Chelsea spelaren Ben Gordon sägs vara på väg till Peterborough då Championship laget är redo att låna försvararen. 20-åringen började spela för Chelsea när han var en pojke, och har nu kommit tillbaka efter att ha varit utlånad till Scunthorpe United.


Harry Redknapp har meddelat att inte ens 35 miljoner pund kan ändra på Spurs svar angående Luka Modric.  Olika källor medger att Blues var redo att gå till Tottenham med ett "take it - or leave it" erbjudande här om dagen. Enligt Redknapp är Modric värd ännu mer pengar än "bara" 35 miljoner pund.

"Ordföranden Daniel Levy bestämmer allt. Det är inte mitt beslut. Som en tränare vill jag givetvis behålla honom, men om ordföranden säger nej, så måste vi vänta och se."-sa Harry Redknapp.

/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. Yeeey thailand mitt hemland!!

    Vilken proffs blogg du har! :D

    SvaraRadera
  2. Där ser man ;)

    Tack ska du ha :D

    SvaraRadera