måndag 16 maj 2011

Ancelotti tackar fansen för deras support


Tack Gud att Arsenal förlorade deras match, för nu har vi en mycket säker andra plats. Att avsluta säsongen på en sådan bra position är inte dåligt. Sverige började jubla för efter att Eric Saade hamnade på tredje plats i melodifestivalen i lördags, så ni förstår att en andra plats är värd mycket. Det kanske kan kännas lite tungt för vissa av fansen på grund av att Chelsea ändå var så nära på att besegra United, men om man tänker efter så är vi värda andra platsen i år. Det var ju den där jobbiga och långa svackan som förstörde för The Blues, medan United aldrig hamnade i en sådan otäck svacka. Så det är en stor anledning till varför United vinner titeln i år, alltså, United vinner titeln på grund av Chelseas dåliga period.

I lite tidigare intervjuer under gårdagen var Ancelotti nervös, och detta var innan Arsenals resultat. Han var, precis som oss, nervös över att Chelsea kanske behövde tävla om andra platsen, och om Arsenal skulle vunnit mot Aston Villa hade Chelsea varit tvungna att vinna sista matchen. De två första platserna är tagna, nu är det duell mellan City och Arsenal om tredje platsen, så Chelsea kan äntligen pusta ut och ta det lugnt.

Så här uttalade managern efter matchen:
" Vi startade matchen väldigt bra, vi spelade bra, och gjorde ett tidigt mål. Vi hade en hel del svårigheter i matchen, vid slutet av matchen behövde vi koncentrera oss mer, men i den här säsongen har vi släppt in en massa mål, och det är inte bra."


Startelvan var inte sig lik när Ancelotti hade bestämt sig för vilka som skulle få börja mot Newcastle. Vi fick se Alex, där vi under senaste tid har varit vana vid att få se Luiz. Vi fick se Torres längst fram med Anelka där vi har varit vana vid att se bara Drogba eller Drogba med någon annan bredvid. Vi fick även se Ramires och Benayoun från start, men det fanns en till kille som vi inte har sett så mycket av, och det är McEachran, men varför valde Ancelotti att starta matchen så här?

"Jag ville låta de andra spelarna få spela för att de skulle känna sig fräscha."- sa Ancelotti, vilket helt enkelt betyder att detta var en normal rotation och att han helt enkelt ville låta andra spelare få spela innan säsongen tar slut.


Efter matchen ville Ancelotti också tacka fansen och förklara att de var fantastiska både mot Newcastle och under hela säsongen. Han förklarar att fansen såg till att vara nära laget och spelarna fastän Chelsea hade svåra tiden, och detta uppskattar vår nuvarande tränare Ancelotti som det snackas mycket om just nu. Ja, det snackas om honom, och frågan är, kommer han stanna kvar efter säsongen eller inte? Var det hans sista hemma match, eller var det inte det? Det är mycket svåra frågor som man egentligen inte kan svara på just nu.

" Jag vet inte vad som händer, vi måste vänta och efter det kan jag förklara. Det är en tradition i klubben och det är normalt att säga tack till supportrarna"-sa Ancelotti när han menade att hans "tack" inte betyder att han lämnar Chelsea, sedan fortsatte han: " Om mitt jobb har varit bra så stannar jag, men om de tycker att mitt jobb inte var tillräckligt måste jag lämna klubben. Jag själv tycker att jag jobbade bra men att jag ibland kunde ha gjort bättre. Jag måste vänta en vecka, och en vecka är inte långt."

/ Rukksar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar