tisdag 5 april 2011

Ferguson berättar om hans trupp


Nu har Ferguson och hans trupp kommit fram till London, och Uniteds boss satte sig ner under presskonferensen och passade på att berätta om Uniteds nyheter inför matchen idag:
  • United har haft vissa skadeproblem i truppen, speciellt försvaret.
  • Jonny Evans är tillgänglig, han var avstängd under helgen.
  • Ferdinand har tränat i över en vecka, men Ferguson är inte säker om han är redo eller inte.
  • Rafael da Silva är tillgänglig efter hans skada.
  • O'Shea och Brown är tillbaka och tränar för fullt.
  • Darren Fletcher kommer inte att spela idag.
  • Matchen är för tidig för mittfältaren Anderson.
" Jag tror inte att spelarna tänker på revansch för något som hände för tre år sen. De har glömt bort det snabbt. Den viktigaste ambitionen för ett lag är att vinna titeln. Det är en bättre motivation att tänka på vinst än vad som hände för tre år sen."- sa Ferguson.

När det gäller Chelsea, så meddelade Ancelotti  att Chelsea kommer sakna två brasilianare, det vill säga Alex och Luiz. Men för första gången efter en lång tid har bossen nu uttalat att Benayoun är i form och kommer vara med i truppen idag efter sex långa månader.


" Jag har redan bestämt startelvan, det var inte lätt, jag har mer än 11 fantastiska spelare." - har Ancelotti sagt utan att berätta om vilka han har valt.

" Nu hoppas jag på att vi kan få lite tur, men man måste förtjäna den. I slutet kommer man vinna om man förtjänar att vinna." - förklarade italienaren.

Lampard som ska spela hans 500:e match idag är oerhört taggad och hungrig för att bli den fjärde Chelsea spelaren genom historian som har spelat 500 matcher för klubben. De andra tre är Ron Harris, Peter Bonetti och John Hollins. Den 500:e matchen måste vara speciell, Lampard förklarar att det måste finnas mycket stolthet i den matchen.


" Jag trodde aldrig att jag skulle spela 500 matcher när jag kom till klubben, och jag har lyckats göra det under tio år, men detta är inte det viktigaste imorgon. Detta kommer ge mig extra mycket självförtroende, men det är en för stor match för att tänka på att det är min 500:e match."- förklarade Frankie

Mittfältaren förklarar att laget har mycket förtroende och samarbete, vilket kommer hjälpa laget oerhört mycket idag.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar