torsdag 20 januari 2011

"Som mittfältare är det viktigt att skapa chanser" - Lampard


Vet ni vad? Idag meddelades det att Lampard har fått en lite mindre skada under träningen, men oroa er inte. Det sägs att det inte är så farligt, och han kommer att kunna vara med och spela mot Bolton. Nu får vi hålla tummarna och hoppas på att det inte ändras och att vi får se honom på måndag.

På tal om Frank Lampard så finns det lite fakta om honom som jag vill dela med mig. I tidigare inlägg fick vi veta att Essien tycker om att spela ping pong. Kan ni gissa vad Lampard tycker om att göra? Jo, han tycker om att spela Cricket. Cricket är en sport som inte är så populärt här i Sverige, men denna sport spelas mycket i England, Australien och vissa delar av Asien och Afrika. Snart är det cricket VM, och det är något som Lampard ser framemot att följa. Som skolpojke älskade Lapmard att spela cricket.


Låt oss nu dra oss tillbaka till fotbollen. För Lampard känns det oerhört skönt att vara tillbaka och prestera under matcherna. Mittfältaren berättar att det kändes oerhört skönt då han och laget fick göra flera mål mot Ipswich. Som en mittfältare är det viktig att skapa chanser, och det var något som inte skapades under den dåliga perioden, och det var det som Lampard såg till att göra mot Ipswich, vilket han lyckades göra. Nu gäller det att vinna över Everton, och skapa lika mycket chanser förklarar Lampard.

Efter att ha haft ungefär en fyra månaders skada är det ändå oerhört starkt av vår mittfältare att komma i form så snabbt. För att han skulle kunna göra det så försökte han alltid att hålla kvar formen under skadan. Vissa träningar kunde han däremot inte göra, men att springa mycket var ingen problem, så han sprang mycket under skadan för att kunna hålla kvar konditionen. Efter skadan var det ingen självklarhet om att Lampard skulle få köra alla matcher, men mittfältaren är glad över att han har fått göra det.

" Det var upp till tränaren om han ville att jag skulle spela eller inte." - säger Frank


Efter tre spelade matcher fick Lampard göra mål, då hans första mål efter skadan var straffen mot Aston Villa.

" Jag visste att jag hade missat min senaste straff, så jag var ganska nervös. Jag tänkte på missen hela tiden, men det var viktigt att göra målet för laget och för mig själv. " - förklarar Lampard

Det är viktigt att göra mål, men det är även viktigt att visa support, så ikväll ska Lampard åka till Stamford Bridge då våra unga krigare möter Arsenals unga grabbar i FA Youth Cup precis så som han gjorde förra året. Det var då som Frank fick se Josh McEachran fantastiska prestation under finalen.

" Han kommer bli en topp spelare. Det är väldigt roligt att hjälpa honom. Jag brukar prata med honom och hjälpa honom, han kommer förmodligen få hjälpa mig om några år." - säger 32-åringen om McEachran.

/ Rukksar

4 kommentarer:

  1. Så det var Lampard som tog fram McEachran!

    SvaraRadera
  2. Han kanske föreslog honom, och nu verkar det som att Lampard brukar hjälpa till honom :)

    SvaraRadera
  3. Najjs. Men förlåt, hejar helt klart på man United ;)

    SvaraRadera
  4. Chelsea ska man heja på!! ;)

    SvaraRadera