tisdag 7 december 2010

200 matcher i Chelsea tröjan


I lördags då Chelsea mötte Everton spelade Essien sin 200:e match i Chelsea tröjan efter att han kom från Lyon 2005. Essien är alltså den 13:e utomeuropiska spelaren som har spelat mer än 200 matchen för Chelsea.

De som ligger före Essien är :

Zola med 312 matcher

Drogba med 277 matcher

Cech med 277 matcher

Gudjohnsen med 263 matcher

Gallas med 225 matcher

Desailly med 222 matcher

Makelele med 217 matcher

Cudicini med 216 matcher

Caravalho med 210 matcher

Petrescu  med 208 matcher

Lebœuf med 204 matcher

Kalou  med 202 matcher

Men 200 matcher är inget som Essien nöjer sig med, utan han menar att han hoppas att vi ska få se han under 200 matcher till. Han förklarar att han inte har några planer om att lämna Chelsea. Fina ord sägs av ghananienen då han berättar att han är skyldig Chelsea mycket, och vill betala Chelsea och fansen tillbaka med hans prestationer.

" Jag är så lycklig att få spela för Chelsea, jag skulle inte kunna begära något mer." - förklarar Essien glatt.

" Jag är jätte glad här i England, London. " - berättar 28-åringen som fyllde år förra fredagen.

/ Rukksar

7 kommentarer:

  1. - ojoj där ser man! vi får se hur länge han håller till :)

    SvaraRadera
  2. - psst, har du läst? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article8249566.ab

    SvaraRadera
  3. - litar heller inte på aftonbladet men det lär ju ändå litesant? eller?

    SvaraRadera
  4. jag har aldrig hör det där förrut, men genom kommentarer förtår jag att detta är gammalt och att aftonbladet helt plötsligt tar upp det igen.. aså grejen är, Marseille är ju en del av Drogba, det är klart att det kändes dåligt att lämna klubben, MEN nu har han samma kärlek till Chelsea tror jag. Så surt, att det tas upp igen. Men jag tror ändå att de har överdrivit en aning! och att lämna ngt man älskar svider alltid, så det är inte omöjligt att han har sagt liknade grejer, men äcklad.. jag är förvånad.. om det skulle vara sant skulle jag faktiskt bli jätte ledsen :( artikeln förstörde min dag!! :( Sen är det ju jätte kul för aftonbladet nu när det inte går så bra för Chelsea att ta upp sånt igen, då kan man ju förstå att de överdriver för att få mer effekt. :(

    SvaraRadera
  5. - :( förlåt men tänkte på dig när jag såg artikeln därför jag postade den! blev själv jävligt besviken med tanke på att jag älskar drogba mest i chelsea men det är ingen nyhet att aftonbladet ibland hittar på massa nyheter, de gör de hela tiden men du har nog rätt i det du säger! aja glöm det bara, nu är det tottenham chelsea måste fokusera sig på!

    SvaraRadera
  6. Nej dådet är inget fara gumman:D du är inte den första som visar mig den hihi:P och det e inget jag skulle missat under dagen:)´jaa nu får vi lägga artikeln åt sidag och se framåt nästa match:D

    SvaraRadera
  7. - tycker jag låter som en bra idé! :)

    SvaraRadera