måndag 4 oktober 2010

Golden Boot vinnaren hittar målet från alla håll

Skyttekungen Dider Droga gjorde ett fantastisk mål igår mot Arsenal. 1-0 ledningen gjorde så att Chelsea piggade upp rejält menade Drogba.




"Jag gjorde ett liknande mål förut i gruppspelet i Champions League men det här målet var mycket bättre tycker jag eftersom att det belv 1-0, och efter målet spelade vi mycket bättre. "

Assisterande tränare Ray Wilkins var snabb på att påpeka att förra säsongens Golden Boot vinnaren hittar målet från alla håll. Drogba har nu gjort sex mål för Chelseas fem raka segrar, och det verkar som att Drogba också har kunnat klura ut en teori om varför han lyckas göra mål.

" Det är svårt för mig att förklara" , sa Drogba, " Jag tror att jag kan vara på rätt plats vid rätt tidpunkt"

" Det kommer naturligtvist finnas matcher då jag inte kommer kunna göra mål mot Arsenal och jag har inget emot det. "

Drogba kommenerade vidare angående matchen:

" Vi försvarade inte väl innan 1-0 ledningen."

" Vi höll inte rätt positioner och vi gjode inte det vi skulle göra "

Drogba tyckte att andra halvlek gick mycket bättre. Han menade att de stannade i deras positioner då, vann bollen och spelade ut bollen fint till Cole. John Mikel Obi höll med Didi då han menade att Arsenal satte press på Chelsea under andra halvlek men att Chelsea ändå hanterade det bra, samtidigt påpekade nigerianen att det var en väldigt bra match för laget och fansen.


" Vi hanterade spelet bra, vi var fysiskt starkare och vi höll bollen bra. Detta gjorde det svårare för Arsenal." sa Mikel.

" Vi vet att vi är på 1:a plats i ligan fastän vi hade det svårt under matchen mot City, men nu har vi vunnit igen och det är en härlig känsla att leda med 4 poäng." Sa Drogba slutligen.



/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar