fredag 2 november 2012

Ap-gest bland Chelsea supportrarna. Ferguson stödjer Clattenburg. Nytt om Sturridge och Chiriches


Det känns som att rasismen aldrig kommer att få sin stopp. Under matchen mot Manchester United i onsdags fångades en bild på en Chelsea supporter som gör ap-gesten mot Man Uniteds Danny Welbeck. Bilden lades upp i Daily Mail.

Chelsea har tagit detta väldigt seriöst vilket de också ska göra, och kommer nu att starta en utredning för att hitta personen.

"Klubben kommer att undersöka bilderna och ber alla som kan identifiera personen att kontakta klubben."-säger en talesperson i ett pressmeddelande.

***


På tal om rasism, blev som vi vet Mark Clattenburg anklagad efter United mötet i lördags då han hade uttalat sig rasistiskt mot mittfältaren John Mikel Obi. Detta har blivit anmält och en utredning ska göras. Nyligen har däremot Sir Alex Ferguson sagt att han inte tror att Clattenburg uttalade sig rasistiskt.

"Jag tror inte att Mark Clattenburg skulle sagt sådana kommentarer. Jag tror inte på det." -säger Ferguson.

"Jag tycker att det är otänkbart i det moderna samhället. Jag tror inte på detta, så enkelt är det. Det finns ingen chans till att någon domare skulle göra något sådant. Det är jag övertygad om."

***


Det har ryktats om att Daniel Sturridge kanske kommer lämna Chelsea under januari eller under sommaren,  men Roberto Di Matteo verkar inte ha tänkt på något sådant. Klubbar så som Liverpool och Arsenal har visat intresse för den 23-åriga anfallaren.

"Jag blir tillfrågad om spekulationer men jag är nöjd med honom. Han gjorde ett mål och hade ett par bra chanser."-sa Di Matteo efter 5-4 vinsten mot United i Capital One Cup.

"Han är vår anfallare och en del av det här laget."

***


Sky Sports skriver att Chelsea har visat intresse för den 22-åriga mittbacken Vlad Chiriches som spelar för Steaua Bucharest.

"Det är många klubbar som har visat intresse för Chiriches- Chelsea, Inter Milan och Zenit."-säger Vlads agent.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar