måndag 1 oktober 2012

Torres nöjd efter vinsten mot Arsenal


I lördags åkte Chelsea hem med tre poäng från Emirates Stadium efter vinsten mot Arsenal med 2-1. Chelseas första mål gjordes av anfallaren Fernando Torres, och ett mål från just Torres har nog många velat se då han har en viktig roll i lagets offensiva spel. Den spanska anfallarens huvudsakliga uppgift är att göra mål, och det lyckades han alltså göra i matchen mot Arsenal som var Chelseas första svåra test efter att ligan startade igång den här säsongen.

"Innan matchen visste vi att vi ville förbättra resultatet som vi hade mot topplagen förra säsongen. Ett mål den här säsongen är att vinna dessa typer av matcher. För oss är det viktigt att vi vinner mot topplagen eftersom en av anledningarna till varför vi inte avslutade säsongen på topp fyra i fjol var för att resultatrena mot topplagen inte var bra." -förklarar Fernando Torres.

"Detta var vårt första största test mot ett topplag och vi vann tre poäng, det borde vi vara stolta över."

Torres lyckades sparka in sitt mål efter Juan Matas frispark, och Laurent Koscielny som som var där för att stoppa Torres misslyckades helt enkelt när anfallaren vann närkampen.


"Det var en en-mot-en situation mot Koscielny och han mötte inte bollen, så jag kunde nudda den innan han kunde rensa bort den. Det var viktigt eftersom det gav oss mer tid till att anpassa oss i matchen och jag är också jätte glad över Matas mål, två spanjorer gör mål mot Arsenal och håller oss på topp."-säger den glade spanjoren Torres.

Sedan Didier Drogba lämnade Chelsea har Fernando Torres blivit Di Matteos första val som centralanfallare, och anfallaren menar att det går bra men att han alltid vill utvecklas mer.

"Jag njuter av det mer den här säsongen med de spelare jag har bredvid mig. Det ger mig mycket support och jag hoppas på att förbättra mig och försöka skapa flera chanser för laget. Jag skjuter inte skott på mål så ofta men jag gör ändå mål, så laget kommer att förbättras- inte bara jag, utan alla."

"Vi kan drömma om en väldigt bra säsong igen."-säger anfallaren.


"Jag hade en väldigt svår början i Chelsea men det där är det förflutna nu, och nu njuter jag av att representera den fantastiska gruppen och vi håller på att bygga upp ett stort lag."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar