lördag 11 augusti 2012

Lukaku till West Brom


I fredags meddelade Chelsea att de har lånat ut Romelu Lukaku till West Bromwich för säsongen. West Bromwich tränas just nu av Steve Clarke som tidigare har jobbat för Chelsea, och förhoppningsvis ska han kunna utveckla Romelu Lukaku ännu mer.

Personligen tycker jag att det är bra att 19-åringen lånas ut då jag anser att han inte är redo för Chelseas A-lag än. Det finns fortfarande mycket Lukaku måste lära sig, men för att kunna göra det så behöver han givetvis speltid vilket han inte skulle kunna få i Chelsea. Det här är för spelarens eget bästa, och det gäller att Lukaku lär sig av hans tid i West Brom. Dessutom är det bra att han stannar kvar i Premier League och fortfarande utvecklar sig inom den engelska fotbollen. Det skulle däremot varit onödigt om han till exempel skulle ha lånats ut till Liverpool eller liknande storklubbar, han behöver alltså ett lag som behöver honom lika mycket som han behöver laget.

Jag hoppas att han inte tar illa upp om tränaren kritiserar honom utan ser det som en lärdom och jobbar upp hans svaga sidor. Det är viktigt att han verkligen lyssnar på tränaren i West Brom och att han inte blir slapp eller oseriös under lånetiden. Om allt funkar bra, så tror jag att vi kommer få tillbaka en super anfallare!

Lukaku själv verkar vara väldigt nöjd med det här och förklarar att han ser framemot att spela i West Brom: "Jag ser framemot det här."

"Det är väldigt viktigt eftersom West Brom också spelar i Premier League precis som Chelsea gör, men jag kommer också kunna lära mig mycket där jag måste jobba hårt med spelarna runt omkring mig."-förklarar Lukaku.

"Jag har hört mycket positiva saker om Steve Clarke och det är viktigt att jag lyssnar på honom och lär mig. Han spelar bra fotboll."-säger 19-åringen.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar