torsdag 12 april 2012

Lampards reaktion efter Fulham matchen. FA anklagar Ivanovic. Chelsea möter MLS-All Stars. Nytt om Zola


Chelsea ligger på sjätte plats i ligan efter det oavgjorda resultatet mot Fulham på Craven Cottage. Frank Lampards mål gav Chelsea ledningen men sent i andra halvlek lyckades Clint Dempsey utjämna resultatet till 1-1. Chelsea som var ute efter tre poäng tappade tillslut två poäng och fick istället nöja sig med ett poäng. Resultatet leder till att Chelsea har en mycket svår väg till fjärde platsen som också jagas av andra lag i bättre positioner. Frank Lampard är besviken efter matchen och erkänner att resultatet känns som en förlust.

"Det var ett stort miss, efter att Tottenham spelade oavgjort visste vi att vi kunde minska på poängskillnaden. Fulham är ett tufft lag. speciellt för oss då det är en derby match, de har spelat bra den här säsongen, speciellt på sistone, men vi ville vinna." - sa vice-kaptenen efter matchen.

"Det var tufft, det känns som en förlust, jag är inte respektlös mot Fulham men vi hade ett järngrepp i matchen och lät dem komma in i det. De satte press på oss mot slutet och de känner förmodligen att de förtjänade deras utjämning. Det är en besvikelse."

Något vi kan glädja oss över efter den tråkiga matchen är Lampards 150:e mål i Premier League som han sparkade in. Han är den första mittfältaren som når 150:e målet i Premier League, och Frank själv är väldigt glad och stolt över det.


"Jag är väldigt glad och stolt över det, jag vet inte exakt hur jag nådde dit. Det har gått en lång tid men jag är stolt, det känns inte så jätte bra eftersom vi förlorade två poäng, men jag är stolt över att vara bland de stora spelarna."

Nu är det dock dags att blicka framåt och förbereda inför de kommande matcherna. Nu på söndag spelar Chelsea mot Tottenham i semifinalen i FA Cupen, och därefter är det dags mot semifinalen mot Barcelona.

"Det är väldigt spännande, vi låg inte bra till efter första matchen mot Napoli, vi skulle ha kunnat åka ut ur Champions League och vem vet vad som händer i ligan och i FA Cupen tillslut. Vi har plötsligt vänt om olika matcher, men det kan förändras väldigt snabbt också, så vi måste verkligen fokusera under varje match. Vi har stora matcher mot stora lag framöver och vi måste vara i vårt bästa skick för att kunna prestera som bäst."- förklarade mittfältaren.

"Di Matteo har varit väldigt bra för mig, jag har spelat mer och när man spelar mer är man mer självsäker och då kan man ge något till laget. Han har gjort stora förändringar hos alla, han har ändrat på atmosfären i truppen, resultatena, och Robbie förtjänar hyllningar för det. Det är inte lätt att vara "nummer två" ett tag och sedan ta över, han älskar klubben, han har det i hjärtat och det är bra."

                                                     ***


Branislav Ivanovic har anklagats för våldsamt uppförande mot Shaun Maloney i matchen mot Wigan. Domarna missade situationen under matchen, men enligt FA ska högerbacken ha slagit till Maloney när han hamnade i en duell med honom. Detta ska FA ha sett efter TV-bilder från mötet.

Detta kan leda till att Ivanovic riskerar att missa hela tre matcher då han alltså kan bli avstängd. Serben har däremot svarat på FA:s anklagelser och överklagar dem. FA ska efter videogranskning och skrivet material komma fram med ett beslut idag (torsdag).

                                                         ***


Idag meddelade klubben att Chelsea ska åka till USA och möta MLS All-Stars på onsdag den 25:e juli på PPL Park i Philadelphia. Detta är andra gången laget möter MLS All-Stars efter att det spelades en match i Chicago 2006. Peter Nowak som tränar Philadelphia Union kommer att träna MLS All-Stars på PPL Park som har 18, 500 sittplatser. Detta blir sjätte gången som Chelsea åker till USA under nio år.

"Vi ser framemot ett omspel mot MLS All-stars."-säger Ron Gourlay.

"Olika lag från Premier League deltar regelbundet i den här matchen och det kommer att direktsändas på TV runt om i världen."

                                                       ***


Den 45-åriga före detta Chelsea spelaren Gianfranco Zola, erkänner att han gärna skulle vilja ta över Chelsea som tränare.

"Jag saknar arenan och matcherna. Men jag vet inte vad som kommer att hända."- sa Zola till Gazzetta dello Sport.

Så här svarade Zola när han frågades om tränarjobbet i Chelsea: "Chelsea? Jag skulle vara en hycklare om jag sa att jag inte vill ha jobbet, men jag tror inte att de rätta förutsättningarna finns för det."

"Som en Chelsea supporter vill jag alltid det bästa för laget i de bästa händerna, så som de är i just nu med Roberto Di Matteo."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar