onsdag 18 januari 2012

Cahills första intervju med Chelsea. Nytt om Torres, Jovetic, Vorm och Cesar


I måndags blev allting klart och Gary Cahill välkomnades till Chelsea. Det tog inte långt tid innan mittbacken äntligen fick börja träna med laget då han redan dagen efter alltså på tisdagen var på Cobham med hans nya lagkamrater. Cahill var, som man förväntade sig, lite nervös inför det första träningspasset, men allting gick bra då mittbacken kände sig trygg på Cobham tillsammans med laget.

"Det är en härlig plats att träna på. Anläggningarna är verkligen något speciellt så det var spännande att komma hit den här morgonen. Jag var lite nervös över att få se vad som är vad och möta alla de nya lagkamraterna och personalen, och det har varit lite av en virvelvind men jag tycker om det här. Jag har gått åt fel hål två eller tre gånger och folk har sagt vänta, vart är du på väg, så jag måste lära känna allt men jag är säker på att jag kommer göra det under veckan."- sa den nya mittbacken efter tisdagsträningen under hans första intervju med Chelsea.


Däremot är alla spelare i Chelsea inte hans nya lagkamrater då han till exempel spelar med vissa i landslaget och sedan har vi även Daniel Sturridge som han har spelat tillsammans med i Bolton.

"Det känns bra att det finns ansiktet som jag känner och har pratat med innan. Jag kände Sturridge lite grann innan han kom till Bolton så när han kom till Bolton lärde jag känna honom mycket mer, och jag är bra vän med honom nu. Det är lättare att anpassa sig till allt när man känner några spelare."


I landslaget får han spela med Chelsea triot Lampard, Terry och Cole, och det var just bredvid Terry som Cahill fick göra första landslagsdebuten.

"Det var fantastiskt att få göra min debut för England bredvid någon så erfaren och så bra som John Terry är. Det gjorde mitt jobb mycket lättare och jag har spelat med honom några gånger nu och det har varit fantastiskt."


Den 26-åriga Cahill har länge varit länkad till Chelsea då man fick läsa rykten om att Chelsea till exempel ville signera engelsmannen redan förra sommaren. Men innan något händer är rykten bara som sten, förklarar mittbacken. Han menar att det händer något när klubben verkligen visar intresse genom att lägga bud eller acceptera ett bud, vilket Chelsea gjorde nu i januari.

"Som jag sa igår, man kan inte tacka nej till en möjlighet som den här."

"Ända sedan jag började spela för Bolton hoppades jag alltid på att göra bra ifrån mig, att försöka ta ett steg framåt i min karriär och det här ett stort steg för mig. Att få spela på den högsta nivån har alltid varit en dröm, och nu får jag den möjligheten."

Gary Cahill är mer än välkommen i Chelsea då han har varit en av de spelarna som fansen har velat se på Stamford Bridge en lång tid, och Cahill uppskattar all den kärlek som fansen har visat för centralmittfältaren.

"Det är glädjande och det var skönt när jag satt och tittade på matchen i lördags, och fansen såg mig och ropade mitt namn. Det är fantastiskt när klubben och först och främst när tränaren och fansen vill ha en. Det är dags för mig att betala tillbaka det genom att jobba hårt och prestera för Chelsea. Det är en spännande tid i min karriär och jag vill bara gå vidare med det nu och fokusera på att kunna prestera på bästa sätt."


André Villas-Boas har sett potentialen inom Cahill, och vet vad han kan medföra i Chelsea, vilket slutade med att Villas-Boas nu kan träna mittbacken. Relationen mellan Cahill och Villas-Boas har varit väldigt bra hittills, och vi får hoppas på att det fortsätter så här.

"Han har varit fantastisk. Det intrycket han hade på mig var massiv när jag pratade med tränaren. Som jag sa tidigare, det är alltid skönt att tränaren vill ha en, det ger självförtroende när man kommer till en ny klubb och jag ser framemot att få jobba med honom, helt klart."

Cahills före detta tränare Owen Coyle har uppträtt på bästa sätt genom att ha pratat väl om försvararen efter att han lämnade Bolton, vilket Cahill är väldigt tacksam över.


"Jag kan inte göra något mer än att tacka Bolton, de gav mig plattformen och tränaren där har varit fantastisk."

Som Bolton spelare har Cahill aldrig gillat att möta Chelsea då de alltid var det laget som förlorade matcherna. Nu när Chelsea möter Bolton i februari kommer det givetvis kännas konstig för Cahill då han helt plötsligt ska möta Bolton med Chelsea som han inte tyckte om att möta.

"Jag gillade aldrig, aldrig att spela mot Chelsea med Bolton eftersom vi alltid förlorade. Vi möter Bolton i februari så det kommer kännas konstigt om jag får spela."

Tillslut passade Cahill på att ge ett meddelande till alla Chelsea supportrar:

"Jag uppskattar och tackar dem som ville ha mig i första hand. Jag ska jobba så hårt jag kan varje gång jag tar på mig Chelsea tröjan och förhoppningsvis ska jag få en bra och lång karriär här."

                                                              ***


Nu avslöjar Carlo Ancelotti att han har blivit erbjuden att signera Fernando Torres till hans nya lag PSG. Ancelotti som skrev på för PSG i december menar att det inte bara är Torres, utan att det även gäller andra spelare i Europa.

"Jag har fått in hundratals telefon samtal från agenter som vill erbjuda mig spelare sedan jag signerade för PSG. De har erbjudit några fantastiska namn. Spelare som nyligen har signerat spektakulära kontrakt i andra ställen."-sa italienaren till La Gazzetta dello Sport.

"De alla vill komma hit. Det är staden Paris, det är pengar och det är en tränare med ett bra rykte."

"Vill du ha namnen? Okej, nu ska jag berätta vilka spelare det är var agenter har erbjudit officiellt och inofficiellt: Tevez, Torres, Berbatov, Pavlyuchenko, Cavani, Llorente."

Tillslut sa Ancelotti så här: "Om man väljer att satsa på Torres så måste man sälja Drogba. Han är som Inzaghi, tenderar att han ska sluka den som konkurrerar med honom. Han är inte dålig, men det är hans personlighet."


Chelsea ska enligt rapporter ha erbjudit 14 miljoner pund för Fiorentina anfallaren Stevan Jovetic som Viola har förkastat då det italienska laget vill ha 20 miljoner pund.


Swansea har avslöjat att fyra lag har visat intresse för målvakten Michel Vorm, och de fyra klubbarna är Chelsea, Manchester United, Tottenham och Newcastle. Däremot ser det inte ut som att Swansea är beredda på att sälja målvakten.


Marseilles Cesar Azpilicueta har länkats till Chelsea då de sägs att Blues letar efter en ny högerback. Den 22-åriga Cesar har på sätt och vis förklarat att han skulle vara intresserad av att signera för Chelsea om klubben skulle kunna tänka sig Cesar.

"De måste prata med Marseille då jag har ett kontrakt med dem som sträcker sig till 2014."- sa före detta Osasuna spelaren till Daily Mirror.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar