onsdag 19 januari 2011

Essien trivs i huvudstaden


För att en spelare ska kunna prestera bra i ett lag är det också oerhört viktigt att han trivs i landet. Trivs man inte i ett land känner man oftast att man inte vill göra något. Allt känns grått och tråkigt, men vår mittfältare Essien har inga som helst problem med det. Han berättar att London är hans hem. Om Essien saknar maten från Ghana är det väldigt lätt att få det i London berättar Essien om det mångkulturella staden i England, så London är inga som helst problem för vår ghananian. När Essien är hemma och softar i sitt trivsamma hem i London så brukar han oftast titta på tennis och basket på TV, men han brukar inte köra dessa sporter. Däremot är han ganska bra på ping pong, och det märkte han då han var skadad förra året.

" Jag brukade vinna över alla. Jag är väldigt bra på det!."- säger stolta Micheal

Men finns det något annat ställe förutom Ghana och London, som Essien gillar att vara i ? Ja, det finns det. Mittfältaren berättar att han oftast brukar åka till Monaco, där hans agent också bor, så varje gång Essien får chansen så brukar han åka dit.

Om Essien inte kan åka till Monaco betyder det oftast att han är i Cobham och tränar för fullt. Hur tycker Essien att det går i Cobham då?


" Allting är bra i Cobham, jag gillar verkligen det. Jag brukar alltid få lite behandlingar på morgonen innan träningarna börjar, och det är bra." - berättar Essien, som har varit väldigt imponerad av Ivanovics spel på sistone.

" Jag har verkligen blivit imponerad. Han gjorde mål, och det behövde vi verkligen."

/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. - ESSIEN ÄR RIKTIGT GRYM! Och det är väl klart han trivs i huvudstaden när han spelar i Englands bästa lag ;) haha blev dock lite chockad när jag fick läsa att han gillar ping pong.. haha där ser man! man lär sig alltid något nytt när man klickar in här! keep up the good work :)

    SvaraRadera
  2. Hahahah eller hur, ping pong?! :P

    Taack Gumman! :D

    SvaraRadera