torsdag 23 augusti 2012

Reaktioner efter 4-2 vinsten mot Reading



Det blev en spännande match på Stamford bridge igår när Chelsea mötte nykomlingarna och Championship-mästarna Reading. Reading var inte ofarliga och de tog även ledningen innan halvlek med 2-1. Däremot kom Chelsea tillbaka igen och vann matchen med 4-2 tillslut.

Di Matteo kan inte vara något mer nöjd över sitt lag då de kämpade tillbaka och såg till att vinna de tre viktiga poängen.

"Jag är väldigt nöjd med sex poäng från två matcher. Jag är väldigt glad över lagets prestation under långa perioder i matchen. Vi tappade vår rytm när Reading gjorde deras kvittering och det andra målet, men förutom det så var det jätte bra, och vi avslutade matchen väldigt starkt igen."-säger Roberto Di Matteo.


"Vi måste komma ihåg att vi spelade en match mer än alla andra lag, så för oss är det bra att vi har vunnit våra två första matcher. Wigan på bortaplan och den här matchen var svåra matcher som ni såg, applåder till Reading."

"De startade matchen på ett mycket underhållande sätt. Våra supportrar blev lite tysta när Reading kvitterade men vid slutet pushade de oss och visade hur bra de är."-förklarar tränaren.

Chelseas tredje mål som sparkades in av Torres var egentligen ett offside mål om man tittar noga, och så här sa tränaren angående målet efter vinsten: " Jag har inte sett det. Jag tittade på linjedomaren och han såg ut att vara säker, så jag kan inte kommentera detta."

Chelseas försvar har inte sett helt hundra ut då motståndarna kan hitta luckor till målet då och då, och det är något som måste förbättras. Däremot verkar Di Matteo inte vilja kritisera försvaret allt för mycket.

"Det andra målet var bara ett misstag och det första målet var ett bra mål"-tycker Di Matteo.

"Försvararen var nära honom men han nickade in ett jätte bra mål."

"Jag tycker att vi är ganska bra i försvaret, vi släppte inte in den första dagen, Reading gjorde bra ifrån sig, men vi har gjort sex mål i två matcher."

Eden Hazard har imponerat oerhört mycket efter två ligamatcher, och givetvis kommenterade Di Matteo nykomlingen efter vinsten mot Reading.


"Han inför mycket till vårt lag, och han kopplades ihop med Juan Mata väldigt väl. Han hittar sina fötter väldigt snabbt."

Gary Cahill låg bakom Chelseas kvittering vilket fick igång Chelsea igen, och efter han gjorde målet så visste han att Chelsea skulle vinna matchen tillslut.


"Det kändes som att vi kämpade hårt och skapade chanser och vi hade bra individuella prestationer så jag kände på mig att det skulle komma."-sa Cahill efter vinsten.

"Men man tittade alltid på klockan och klockan tickade hela tiden så det var bra att jag gjorde kvitteringen och jag visste att vi skulle vinna efter kvitteringen."

"Vi dominerade de första 10-15 minutrarna och det var en besvikelse att matchen vände och att vi låg under med 2-1."

Det tredje Chelsea målet gjordes av Fernando Torres: "Det är fantastiskt för Fernando eftersom han har två mål nu och är uppe och springer. Han har startat säsongen väldigt väl och det kommer komma mer, och vår högerback (Ivanovic) har också gjort två mål den här säsongen!"-säger Cahill.

"Jag tycker också att Eden Hazard var fantastisk, verkligen speciell. Han gjorde bra ifrån sig mot Wigan och mot Reading var han fantastisk."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar