tisdag 14 augusti 2012

Cech, en av de bästa i Europa. Cech menar att söndagsmatchen var intressant. Hazard nöjd med engelska fotbollen. Nytt om Kakuta


Vår fantasiska målvakt Petr Cech, har blivit utsedd som en av de tio bästa spelarna i Europa för säsongen 2011/12 efter hans fantastiska prestation i fjol mot Bayern Munchen. Vår legend Didier Drogba, är också en av de tio spelarna som är bland de bästa i Europa.

***


I söndags åkte Chelsea på en förlust när vi mötte ligamästarna Manchester City i Community Shield. Det såg ljust ut när Chelsea först tog ledningen, men sen stormade City in i matchen efter andra halvlek och vann mötet. Fastän vi fick smaka på en förlust så tycker Petr Cech att det var en intressant match där Chelsea spelade bra i första halvlek.

"Vi hade en ganska bra första halvlek, vi tog ledningen med 1-0, det var en intressant match för att vara säsongen första match, men sedan fick vi tyvärr det röda kortet och i andra halvlek tog de över med en man mer."-sa målvakten.

"Vi kan ta med oss positiva saker från den här matchen men förhoppningsvis ska vi vara vassare nästa vecka, Man City var ett steg före och jag är säker på att vi kommer vara redo för Wigan."

***


Eden Hazard var en av de andra elva spelarna som fick starta från startelvan i söndags mot Manchester City. Det var en fysisk match där varje spelare fick kämpa hela tiden. Fastän fotbollen här i England är snabbare och mer fysisk så verkar det gå galant för Eden, och han säger själv att han inte har något problem med det fysiska spelet.

"Jag var inte förvånad över hur fysiskt det var i vänskapsmatchen."-säger Eden.

"Det var väldigt snabbt spel och jag tycker att det här är den perfekta stilen för mig."

"Jag är här för att spela intensiva matcher. I Frankrike kunde det bli intensivt i 10 eller 15 minuter men sedan kunde matcherna bli väldigt tysta. Här är det fullt fart och maximal ansträngning hela tiden."

I söndags spelade Hazard en bra match då han var både offensiv och defensiv, men spelaren själv tror att han kan göra bättre ifrån sig.

"Jag kan göra bättre, absolut, och anpassa mig mer till laget. Men jag är självsäker."-säger den självsäkra Hazard.

"Jag har lyckats att anpassa mig väldigt väl. Nu har jag ett hur nära Chelseas träningsanläggning och jag njuter av mitt liv. Mina lagkamrater är väldigt trevliga, bra spelare och snälla män."

***


Det sägs att den unga Gael Kakuta hoppas på att kunna lämna Chelsea så snart som möjligt och återvända till Frankrike. Den 21-åriga fransmannen har för det mesta lånats ut och sedan 2007, då han flyttade från Lens till Chelsea, så har han bara fått starta en gång i en Premier League match.

"Det är bättre att jag lämnar och flyttar till en klubb där jag kan spela."- sa han till L'Equipe.

"Det här är en viktig stund för min karriär. Jag måste få spela."

"Marseille är ett lag jag gillar."-sa Kakuta.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar