fredag 16 december 2011

Chelsea möter Napoli i Champions League


Lottningen är klar och Chelsea ska möta det italienska laget Napoli i åttondelen. Det första mötet kommer att inledas på Napolis hemmaplan Stadio San Paolo den 21:a februari. Returen spelas sedan på Stamford Bridge den 14:e mars.

Personligen ville jag verkligen inte att vi skulle få Napoli, utan det blev en bitter min när jag först fick reda på det. Napoli och Milan var de två lagen som jag inte hade hoppats på eftersom jag anser att dessa två lag kan utmana stort.

Napoli lyckades alltså komma tvåa i deras grupp där Bayern Munchen vann gruppen. Det låg mellan City och Napoli, men efter vinsten med 2-0 mot Villarreal i deras sista match i gruppspelet var det klart att Walter Mazzarri hade gått vidare med  hans ljusblåa trupp. Det här är första gången Napoli har kommit så långt i Champions League, så Chelsea är helt klart det laget som är det erfarna laget vilket kan vara något positivt för oss.

Det ljusblåa laget befinner sig på femte plats i Seria A just nu, och kan definitivt rankas som ett av Serie A:s farligaste lag. Ni har säkert hört talas om triot Hamsik, Cavani och Lavezzi? Dessa tre spelare måste Chelsea se upp för! Och, det kommer inte bli lätt för Chelsea på Sao Paolo, för Napoli är mycket starka på hemmaplan med deras supportrar.

Men jag tror att Napoli är lika nervösa eller kanske till och med nervösare inför mötet mot Chelsea. Chelsea är ett topp lag, det vet alla, och det vet även Napoli. Spänningen finns alltså hos båda sidorna, och det lär bli två oerhört spännande och händelserika matcher.


Precis som Villas-Boas tycker också Petr Cech att Napoli är ett svårt lag att möta, men däremot tycker han att det är för tidigt att säga allt för mycket eftersom det ändå är ganska långt kvar till matcherna.

"Det är en väldigt farlig match eftersom Napoli är bra just nu. Men matchen ska spelas i februari och inom fotboll kan saker och ting ändras väldigt snabbt."- sa Petr Cech.


"Borta matchen kommer bli mycket tufft, deras arena är känd för att ha en av den bästa atmosfären i Europa, och det kommer bli grymt. Jag ser fram emot det."

"Jag spelade mot Marek Hamsik för Tjeckien mot Slovakien, han är en mycket bra spelare, men de är starka som ett lag, och jag känner att det är deras största styrka."

/Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar