lördag 26 februari 2011

" Vi kommer inte att ge upp i ligan." - Ashley Cole


Visste ni att Ashley Cole gjorde sin 80:e Champions League match mot FC Köpenhamn? Ganska coolt faktiskt, och för varje Champions League match vår vänster back spelar, så ökar viljan för att vinna titeln mer och mer. Fastän han har rekord om till exempel mest medaljer i FA Cupen, eller till och med blev bästa spelare i England 2010, så vill han verkligen vinna den största titel, och det är ju egentligen inte konstigt alls.

" Jag vill verkligen vinna Champions League, och om jag kan göra det i Chelsea tröjan kommer det att vara fantastiskt." - berättade Ashley Cole

Viljan för att vinna titeln stiger ännu mer när han tänker på hur nära Chelsea har varit två gånger, och han förklarar att det inte är någon bra känsla när han tänker på de två gångerna eftersom att det inte fick något bra slut, men i år ska han försöka att göra det till ett bra minne. Champions League är alltså enda titeln Chelsea kan få den här säsongen, men Cole berättar att de aldrig ska ge upp i ligan, och att det inte spelar någon roll om de kan vinna Premier League eller inte.

" Vi kommer inte att ge upp i ligan." - Cole

Positiva ord gör alltid en glad, så keep it up Cole! Många kanske har varit lite besvikna över Cole efter hans straff som han missade, och såhär uttalade han angående missen:

" Under varje träningspass brukar jag skjuta straffar, och jag gör alltid mål. Jag ville göra samma sak, och jag menade inte att skjuta så högt upp. Jag trodde att målvakten skulle ducka, så jag ville skjuta över honom, men  det gick inte bra. Jag måste fortsätta nu, och gott göra för laget. " 

Som ni vet så är nästa match mot United, och endast vinst gäller! Kapten Terry är säker på att Chelsea kan vinna matchen, speciellt för att han tycker om Chelseas starka anfall. Han tycker om det jobbet Chelseas anfall gör, och ett bevis på att Chelsea har duktiga anfallare är just att de spelar i Chelsea, förklarade Terry.
Terry berättar att han är glad över att ha Torres i laget, och att anfallaren var väldigt vass mot Köpenhamn. Det enda som Torres saknade var ett mål. 


" Våra anfallare är några av de mest farligaste motståndarna för försvararna. " - sa John Terry

Det är inte bara Torres vår kapten hyllade, utan när det gäller Drogba tyckte han att ivorianen visade vilja och styrka, och Anelka som inte spelade mot Everton och gjorde två mål glädjer kaptenen ännu mer. Nu får vi hoppas på att Chelsea har samma styrka mot United som de hade mot Köpenhamn, och visar vad The Blues går för!

" Vi kommer spela matchen utan någon rädsla alls." - sa kaptenen



Såhär såg det ut under dagens träning: 





Hahaha älskar att se roliga stunder från träningen! Kolla hur Drogba dansar, fett gryyym, fast han som dansade först var grymmast! =P  Men ändå Drogba var bäst!


/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar