torsdag 18 november 2010

Anelka trivs bra i London


Medans lag kamraterna åkte iväg och körde vänskapsmatcherna passade Chelsea på att intervjua fransmannen Anelka eller Abdul vilket är hans muslimska namn, som kom till Chelsea år 2008 från Bolton.

Det visades sig att 31 åringen trivs i London då han berättade att staden påminner om Paris. Han menade att i Paris kan man hitta många engelsmän medans i London kan man hitta många fransmän, detta gör så att båda städerna är väldigt lika. Enda skillnaden Nicolas ser är att London är större. Anelka berättade även att han känner sig hemma i London, nu efter att han har bott i staden ett tag. Anelka berättade även att han känner staden väldigt väl, gillar folket och allt runt om kring klubben och huvudstaden.

" Jag gillar Paris, men jag föredrar London. Mitt hem är Chelsea och London" - uttalade Anelka.

Ett ställe som Anelka verkligen gillar att åka till för att ta en paus från jobbet och ta det lugnt är Dubai. Han berättar att han gillar värmen där borta, samt att det är lugnt.

Anelkas största intresse är ju så klart att spela fotboll, men alla har vi flera intressen, och det har vår 39:a med. Han berättar att han gillar att spela samt titta på tennis och Amerikans fotboll.

"Jag försöker att spela tennis med mina vänner när jag har tid. Jag bor i Wimbledon, och vi har en massa tennisplan inte så lång ifrån mitt hus."

En sak som Anelka oftast brukar lägga märke till under matcherna är när alla fansen sjunger medans Chelsea spelar. Sluta därför aldrig att sluta sjunga om du är där, Anelka kanske lägger märke till just din röst om du har tur!


/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. - grymt bra inlägg! visste inte att han redan fyllt 31 men där ser man! man lär sig alltid något nytt när man besöker din blogg :) anelka är en grymt bra spelare så vi får se om han börjar spela tennis när han lägger fotbollsskorna på hyllan! haha nä skämt åsido men grym är han! (på fotboll givetvis).

    SvaraRadera
  2. Tack sötnos!

    Älskar din kommentar! haha anelka som tennisspelare.. hahahahah

    SvaraRadera